Yksi haaveista

Olen tosi pitkään halunnut perustaa kahvilan, jossa on oma leipomo. Olen nimittäin himoleipuri. Ja hyvien leivonnaisten ystävä... Ja hyvän kahvin ystävä.

Valitettavasti ongelma on tila. Leipomon ja kahvilan pitäisi olla samassa rakennuksessa. Tässä kohtaa astuu kuvaan tiukka lainsäädäntö. Viemäröinnit, vessojen lukumäärä, ilmastointi jne jne Nämä asettaa aika paljon vaatimuksia tilalle.

Yksi iso rajoittava tekijä on myös raha. Tiloja on jonkinverran, mutta niiden muuttaminen sopivaksi maksaakin jo hurjasti. Ja suurien summien sijoittaminen toisen omistamaan kiinteistöön on mielestäni pelottavaa. Samoin en ole valmis maksamaan hurjia vuokria näinkin kilpaillulla alalla.

Itsellä on tietty visio siitä, minkä tyyppinen oma yritys tulisi olemaan. Kristallin kirkas visio. Kallis visio.
Olen jo muutaman kerran "tiiraillut" lenkillä suloista rakennusta joka on näyttänyt olevan tyhjänä. En ole kuitenkaan mennyt kurkkimaan sisälle sinne. (Jos siellä vaikka joku kalsarikake onkin sisällä?!?)

Tämä pinenmpi "tönö" edessä kiinnostaa...

Alkuviikosta varovaisesti kiersin toiselle puolelle, ja huomasin, ettei siellä ole ketään/mitään. Näin keittiön, ja siellä oli jääkapin ja muidenkin kaappien ovet auki, eikä mitään tavaroita. Eikä verhoja. Siis tyhjillään!!

Ensi viikolla voisin kysyä ko tilaa, sain nimittäin senkin selvitettyä mikä firma siinä viimeksi on ollut.

Juuren tehtyjä leipiä - ihan ite leivoin

Mikä estää? Haaveilemasta ainakaan? Tai vaikka toteuttamastakaan?? Ehtiikö tehdä kaiken mitä haluaisi?

Kommentit

  1. Minä olen vasta uskonut, että haaveiden ei ole pakko jäädä haaveiksi. Enhän minä vanha ole, mutta olen lykännyt haaveideni toteuttamista, harkitse ainakin, olisiko se mahdollista. Oma kahvila jo itessään kuulostaa todella herttaiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen laskenut tämän niin monta kertaa..sekä kauhuskenaariona/realistisena/unelmana ja kaikkena siltä väliltä.
      JOS huonosti kävisi, niin ainoa minkä siinä "menettää" on oma raha...ja ehkä itsetunto vähäksi aikaa?? :)

      Poista
  2. plääh, kirjoitin jo kommentin, mutta sitten mun nettiyhteys tilttas... Siis jos jostain syystä mun komentti on about tuhat kertaa niin tietokonemaailman tekosia;)

    Kirjoitin vaan, että ihana unelma. Toivon että toteutuisi. Kovasti raskasta työtä tiedossa, mutta on se sen väärti kun pääsee toteuttamaan omaa haavettaan. Peukut pystyssä täällä, että onnistuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi olen aamuvirkku ja tottunut tekemään työtä :) Musta tuntuu että about puolet mun tutuista haaveilee kahvilan laitosta...joten ei tämä mitään uniikkia ole. Hienoa olisi päästä toteuttamaan se! :)

      Poista
  3. Kuulostaa ihanalta! Go for it!! Jos ei yritä, ei mitään saa... eikä tarvii sitten vanhana kiikkutuolissa harmitella, kun ei tullut kokeiltua. Riskinottoahan kaikki elämän valinnat - ainakin useimmat - jossain määrin ovat. Ja tuo idyllisen näköinen tiilirakennus suorastaan jo huutaa ihania pieniä kahvilan terassipöytiä tuohon oven viereen ja ikkunan alle... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää olis niiiiiin unelma! :) Siis tiedän ettei se toimi niin kuin elokuvissa, vaan että se on kunnon työtä ja paljon haasteita, säädöksiä, ongelmia jne jne jne..
      Mä osaan melkein ulkoa terveystarkastajalta saamani oppaan.
      Mutta voisihan se olla tosi kivaa ja antoisaakin!
      Juu, mäkin näen ne pikkupöydät...ja kukat ikkunoilla!

      Poista
  4. Mulle tuli ihan mieleen kahvila, missä käytiin joskus vuosia sitten Saarenmaalla!!

    Anna mennä, nainen!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kovasti syyhyttää! Katsotaan nyt saako tuohon rakennukseen tehdä leipomo-kahvilaa.

      Poista
  5. Muutamien mutkien kautta törmäsin blogiisi ja koukkuun jäin. Erityisesti tämä bloggauksesi oli kiinnostava. Näin äsken eräässä lehdestä sloganin "if you can dream it, you can do it". Eiköhän se ole sitten siinä!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti