Käynti Sisiliassa

Minä ja meri :)
 Tultiin eilen Sisiliasta minilomalta. Lämmintä oli n. +25 ja aurinko paistoi koko ajan. Aika mahtava juttu näin sateisen kesän jälkeen!
Kaupunki sijaitsee mereen työntyvällä kapealla sirpin muotoisella niemekkeellä

Oltiin siis Trapanissa, jonne lennettiin Tampereelta. Lento taisi kestää nelisen tuntia.  Saavuimme yöllä, ja ylläripylläri, bussit oli lakossa, joten menimme kimppataksilla keskustaan.
Meidän sinikattoinen makkari. Huoneistoon kuului myös keittiö sekä kylpyhuone.
Yövyimme pienessä hotellissa vanhassa kaupungissa. Kaupunginosa oli oikein söpö ja kiva , ja samoin oli kyllä hotellikin.

Trapanissa on n. 70,000 asukasta. Ja varsin vilkas satama, jossa käy myös risteiylaivoja. Kaupunki on sopivan kokoinen jalkaisin kierreltäväksi, ja jos tykkää käydä kirkoissa ja kauniissa rakennuksissa, niin nähtävää kyllä riittää.

Ensimmäinen päivä tutustuttiin Trapaniin. Kävelimme vanhan keskustan katuja ristiin rastiin, kiersimme satama-alueella, ja vaeltelimme "päämäärättömästi" rantoja reunustavia katuja. Pysähdyttiin virkistäytymään aina kun siltä tuntui. Cappuccinoja ja jäätelöä, pizzaa ja salaatteja. Sisiliassa on muuten paras ostoleipä, jota ikinä olen saanut!

Toisena päivänä käveltiin Erice-vuoren juurelle ja nousimme sieltä vuoren päälle köysiradalla. Ericen kaupunki sijaitsee 750 metrin korkeudessa. Näköala oli huikea.
Köysiradalla ylös ja alas. Matkan hinta oli alle 6,5 euroa / henkilö
Kaupunki on aivan ihastuttava. Niin pieni ja suloinen. Ja vanha.
Korkealla ollaan!

Ihan kuin legotorni!
Kapeita kujia ja vanhoja rakennuksia
Korkealta näki kauas, kauas...

Kolmantena päivänä lähdimme junalla 30 km päähän Marsalan kaupunkiin. Junalla matkustaminen on varsin edullista ja vaivatonta Italiassa. Alle 40 km edestakainen matka junassa maksoi vajaat 7 euroa /  henk. Lippu leimattiin automaatissa ennen junaan nousua.

Marsalan kaupunki näytti ainakin omasta mielestäni vauraammalta kuin Trapani. (Kaupungit ovat asukasluvultaan suurinpiirtein samankokoiset) Vietimme täällä muutaman tunnin, katsellen ja kierrellen. Söimme salaatit ja pastat yhdessä pienenssä ravintolassa ja toki maistoimme myös Marsala-viiniä.
Muutama otos Marsalasta

Junamatkalla näki maaseutua, joka oli aika karua. Oliivi- ja viiniviljelmät oli kyllä hienon näköisiä.

Lähtöä edeltävänä iltana tilasin "Sisilialaisen". Poseeraaminen drinkin kanssa käy lähes työstä ;)

Viimeisenä päivänä kierreltiin kaupoilla ja etsittiin (ja löydettiinkin) pieniä tuliaisia. Matka täytti odotukset. Ihmiset oli varsin ystävällisiä ja palvelu hyvää. Saatiin levätä ja nauttia. Ja kävellä!

1. Ihanan näköistä, oli varmaan kiva loma ja niin kauniita paikkoja, en tiennytkään että siellä on noin korkeita paikkoja. Leppoisaa maanantaita!

1. Jeps, kivaa oli :)
      Mukavaa viikkoa sinnekin!

2. Kuulostaa just unelmalomalta! Kuvatkin kertovat aika paljon:)
    Mie pidän myös siitä kävelystä,sillä silloin saa ihan eri kosketuspinnan kohteeseen.
    Mieluiten vietän lomaa rauhallisissa merkeissä nautiskellen vaan!
    Hyvää alkavaa viikkoa Annulle!

1. Oli kyllä kivaa! Ja just se rauhallisuus oli kaikkein kivointa, ettei ollut kiire minnekään.
      Mukavaa viikkoa Sinullekin!

3. Voi että kun on kauniin näköistä ja niin mukavan oloinen loma ollut! Täällä kanssa pidetään kävelyistä ympäriinsä, näkee kaupunkia paljon enemmän sillä tavalla.

Oikein hyvää alkavaa viikkoa!

1. Niinpä, kävellen näkee ja nauttii enemmän!
      Ihanaa viikkoa Sinullekin! :)

4. Italia on niin ihana matkailukohde, siellä on paljon söpöjä pikku kyliä ja kauniita maisemia, niinkuin sinunkin kuvissa.
    Kiva lukea matkapostauksia koska niistä voi saada vinkkejä itselle mihin voisi mennä ensi kerralla.

5. Italia on kyllä ihana maa! Ja matkustelu mukavaa :)

6. Heippa Annu, ja ystävänpäiväterveiset sinne petin pohjalle tv-sarjojen ääreen. Poikkesin vaan lukemaan matkakertomustasi Sisiliasta ja hakemaan sinulta viimehetket vinkit. Me lennämme huomenna Palermoon, mutta luultavasti käymme myös Trapanissa. Erice vaikutti kuvauksesi perusteella myös hyvin mielenkiintoiselta (köysirata ei). Palataan asiaan muutaman viikon kuluttua, toivottavasti! Mukavia päiviä ja paranemisia!

1. Ericessä kannattaa ehdottomasti käydä! :)