Kävin keskustassa :)

Eilen kävin eka kertaa (!!) Helsingin keskustassa sitten tänne muuton. Reippaasti körötin bussilla tapaamaan työkaveria. Hän katteli ja vertaili vähän kamerakamaa(?) jonka jälkeen kierreltiin katsomassa Lux Helsinki teoksia.
Kiva, kun valoilla leikitellään. Näytti todella kauniilta pimeässä. Alla olevat kuvat on Flickr-creativ commons sivuilta.

www.flickr.com/photos/hibahaba/6659700845/
Oli ihan turha yrittää itse ottaa kuvia teoksista...Lumialla. Ei ihan onnistunut :)
 www.flickr.com/photos/rikukettunen/8352274715/
Valopläjäys täydennettiin käymällä syömässä (en muista paikan nimeä) ja sit käytiin Zetorissa, kun sielläkään ei ole ikinä tullut käytyä..eikä kyllä tarvii mennä uudestaan.  Ja vielä käytiin illan toiset (ja viimeiset) juomat Teerenpelissä. Siellä oli mun mielestä kivan näköinen sisustus ja mukavan lämmintä. Ja olihan siitä lyhyt matka bussipysäkille :)

Asunnolle mennessä jäin väärällä pysäkillä (!), ja sainkin kävellä lähes kilometrin, muttei se haitannut. Kiva ilma oli. Täytyy sanoa, että aika tylyjä on bussikuskit täällä, voi hyvää päivää. Tai sitten mun kohdalle vaan sattui ne kaksi jolla oli ollut todella huono ilta. :)

PS.Mietin, että pitäisiköhän mun pistää joku "kokemuksia helsingistä"- tunniste näihin mun postauksiin, joissa tutustun Helsinkiin?

Kommentit

  1. Minä olen aina niin pulassa Helsingissä käydessä - mulla on maailman huonoin suuntavaisto ja yleensä esim. aamuisin, kun kokouksiin pitää ehtiä ja on kiire, olen eräänkin kerran lähtenyt kävelemään Kampista väärään suuntaan - ja lopulta ottanut taksin;) - ja kokoukset on yleensä samassa paikassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tuttua!
      Olin tennispalatsin edessä ja kysyin neuvoa miten pääsee rautatieasemalle...eeh, aikas hyvä ilme oli rouvalla joka neuvoi mua ;)

      Poista
  2. Minusta kokemuksista Helsigissä on kiva lukea, mutta on todettava, että valitettavasti bussikuskeissa on sellaisia, joilla on aina huono päivä. Poikkeuksiakin onneksi löytyy kiitettävästi, mutta välillä saa kyllä tylyä "palvelua".

    Hih. Me käydään poikien (=lapsuuden parhaat kaverit) kanssa Zetorissa usein syömässä, annokset ovat herroille riittävän isot, minä yleensä pyörin sieltä pois :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, onhan erilaisia yksilöitä joka alalla, eikä bussikuskin työ välttämättä kaikille ole kutsumusammatti, muttei se kyllä asiakkaan vikaakaan ole?
      Me ei tiedetty/tajuttu että Zetorissa voisi syödä. Ehkäpä se ruokapuoli pitäsisi kokeilla?

      Poista
  3. Kävin myös tuossa tapahtumassa, ja tykkäsin kovasti. Bussikuskit ovat täällä välillä kyllä todella tylyjä. Jotkut myös ajavat niin kovaa, että sitä saa olla tyytyväinen, kun pääsee ehjänä perille..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suurin osa valovirityksistä oli tosi hienoja...ja sit oli osa joita en ihan ymmrtänyt. ;)
      Mukka onkin kokemusta vain kahdesta kuskista, joten ehkäpä sieltä löytyy myös paremalla tuulella olevia :)

      Poista
  4. Oho Annu, taisit ottaa pari drinkkiä liikaa kun väärälle bussipysäkille jouduit...hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olisikin ollut se syy, mutta valitettavasti ilta ei ihan niin hilpeä ollut. :)

      Poista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti