Oliivipuut

Tuossa kun siivosin, niin kirosin oliivipuista pudonneita lehtiä. Niitä putoaa talviaikana ihan älyttömästi. Joka ikinen päivä. Eikä niitä kannata imuroida (vaan lakaista) sillä muuten imuripussi on heti täynnä.

Mutta sitten tajusin, että hei! Nehän ovat elossa! Siis minä, ruukkukukkien sarjamurhaaja, olen saanut oliivipuut pidettyä hengissä kohta yli 2 talvea!
Nyt kun tässä kehuin, niin varmaan kasvit kuukahtavat ennen kuin on toukokuu. Haluan saada ne parvekkeelle auringonpaisteeseen ja raikkaaseen ilmaan!!! ;)

Kommentit

  1. Mul on sellanen pikkanen oliivipuu ja en oikein ota siitä selvää onko se elos vai kuollu. Kuolleelta se näyttää mutta on siinä muutamat lehdet jotka pysyy vaikka oon niitä vähän hellästi nykiny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulin oikeasti viimetalvena, että olin tappanut nuo kasvit, mutta kastelin vaan vaikka lehdet vaan ropisi... sit kun vaan keväällä huolehdin siitä että saavat aurinkoa ja reippaasti vettä, niin johan virkosivat!
      ...Vai olikohan mulla vaan onnea?!?

      Poista
  2. Mä olen tänäkin talvena onnistunut murhaamaan taas muutaman kasvin. Ei mulla ole pärjänneet kuin anopinkielet ja -hampaat. Tämän talven jälkeen en ole niistäkään varma! Onnittelut oliivipuun hoitajalle;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä oon saanut anopinkieletkin hengiltä! Ja eikös niiden tulisi olla tooosi helppoja!

      Poista
  3. Minulla on oliivipuu ihan korppuna saa nähdä lähteekö keväällä uuteen kasvuun, en ole vielä luovuttanut :) Minulla on sinulle haaste!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se lähtee!! Uskon siihen :)
      kiitos haasteesta, nappasin ja teinkin sen jo :)

      Poista

Lähetä kommentti