maanantailöpinää

No en jaksanut opiskella. Kävin kaupassa, enkä ostanut karkkia enkä pullaa. Hyvä minä! Kaikkea terveellistä ja lähes terveellistä tuli ostettua.
toivottavasti ehdin syödä kaiken tämän viikon aikana...
Tässä muuten kuva mun "superkeittiöstä". Sitä voi kuvailla sanoilla pieni, ruma ja epäkäytännöllinen. Katsokaa vaikka! Kodikkuuden ja vihtyisyyden nimissä sinne pitäisi virittää jotain seinälle, ja ehkä mattokin olisi kiva?

s ä ä l i t t ä v ä . . .
Onneksi on työpaikkaruokala, ja siellä saa lämpimän aterian päivittäin. Ei tarvitse yrittää kokkailua tuossa tilassa.... Siinä on onneton liesitaso (verkkovirta=ei tehoja) ei uunia, eikä liesituuletinta.
Siellä pystyy just tekemän aamu-ja iltapalan. Ja salaattia. Ei muuta. Monimutkaisin ruoka, jonka siellä olen valmistanut taitaa olla smoothie. Niin kuineilen...
Hur-hur-sekaisin vaan...
Rahkaa, banania, mustaherukoita ja appelsiinia. Yummy, mä tykkään!!

Mitähän varten mustaherukoita ei hirveesti käytetä? Ne on mun mielestä tosi hyviä just smoothiessa. Ja huomattavasti edullisempia kuin mustikat. Siis jos poimii ne pakastetuoreena s- tai k-marketista niin kuin minä...

Lopuksi pieni wiki-tietoisku: Mustaherukka on puutarhamarjojen C-vitamiinikuningas, jo 50 g riittää täyttämään päivittäisen C-vitamiinin tarpeen ja mustaherukassa on myös runsaasti E-vitamiinia, K-vitamiinia ja kuituja. Mustaherukan siementen rasvahappokoostumuksen uskotaan suojaavan erilaisilta verisuonitaudeilta ja auttavan atooppisissa ihotulehduksissa, PMS:ssa, sokeritaudissa, MS-taudissa ja alkoholismissa. Mustaherukoilla uskotaan myös olevan naisten hormoni-tasapainoa säätelevä vaikutus (wikipedia)

Kommentit

  1. Mustaherukat on hyvioä! Niitä on meilla pakkasessa ja smoothien sekaan tai jugurtin päälle muuten vaan niitä täälläkin käytetään.

    Oikein hyvää tiistaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, hyviä ovat! Mun mielestä ehkäpä parempia kun punaherukat.
      :)

      Poista
  2. Sun ostoksetnäyttää tosi terveellisiltä! Minä en varmaan uunia tarvitsis ollenkaan, kun olen niin huono laittamaan ruokaa (lue=laiska) ...leipää, kahvia, salaattia..
    Laita ihmeessä vaikkapari taulua tai sitten joku pieni hylly ja tuikkuja siihen. Minä tungen tuikkuja joka paikkaan tunnelmaa luomaan, hih!

    Kivaa tiistaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No aika terveelliseltä. Joku voisi niuhottaa esim tuosta maidosta...mut mä haluun just sitä kahviin :)
      Mä oikeasti kaipaan sitä uunia, haluaisin leipoa. Vaara olis tietenkin, että itse söisi kaikki leipomukset!! ;)
      Keittiölle pitää tehdä jotain...onhan se jo 4 kk nököttänyt tuollaisena. Mutkun ei sitä käytä, niin ei sitä kyllä näekään ;)

      Poista
  3. Sun ostoslista näyttää aika samantyyppiseltä kuin mun omani ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaankin aika peruslista näin keväisin ;) terveyttä ja terveyttä!

      Poista

Lähetä kommentti