maanantai 16. kesäkuuta 2014

Viikko alkaa puurolla

Aamupuuro aloittaa mun päivän. Ei ihan joka päivä, mutta useimmiten. Toisinaan syön viilin ja marjoja. Tai ruisleivän, jossa on juustoa ja kurkkua. Mutta hyvin usein puuro.
Välillä olen kokeillut tuorepuuroja, siis näitä muodikkaita puuroja, joissa laitetaan lasipurkissa yöksi jääkaappiin kaurahiutaleet + neste (esim rahka, mehu, jogurtti, maito tms) ja marjoja, banaania, mantelia tai pähkinää lisäksi. Näiden etu on, että jos et ehdi kotona syödä aamupalaa, niin se on näppärä ottaa töihin mukaan ja syödä ensimmäisellä kahvitauolla.
purnukassa on hiutaleita, maitoa, kaakaonibsejä, banaania, raejuustoa ja mustikoita
Kaurapuuro on mun mielestä parasta aamulla. Mannapuurosta tykkään illalla, mutta neljänviljan puuro on mun mielestä ihan kamalaa. En vaan tykkää. Ja riisipuuro on myös iltaruokaa. Iltapuuromielikuva on jäänyt siitä, kun lapset oli pieniä ja usein iltapalana oli just puuro. Helppoa, edullista ja hyvää.

Pienenä söin kaurapuuron aina voisilmän JA sokerin kanssa. Näin aikuisena olen jo vuosia syönyt kaurapuuron raejuuston ja marjojen kanssa. Hyvää. Proteiinilisä pitää nälän tosi hyvin. Jos syön "pelkän" puuron, niin maha aloittaa murinan jo ennen aamuyhdeksää!
Tykkään eniten hitaasti keitetystä puurosta. Sellaisista isoista hiutaleista tehdystä. JOS joudun käyttämään pikahiutaleita, niin en keitä niitä ollenkaan. Pistän hiutaleet lautaselle ja kaadan päälle kiehuvaa vettä sopivasti ja sitten lautanen tms kanneksi päälle. Se saa hautua rauhassa muutaman minuutin. Näin siitä ei tule "liisteriä".
Mukavaa ja terveellistä alkavaa viikkoa kaikille!! :)

4 kommenttia:

  1. Minulla on töissä varalla pikakaurahiutalepusseja niiden aamujen varalle, kun en ole kotona aamiaista syönyt - en saa heti aamulla mitään muuta alas kuin kahvia ja aamiaisen syön yleensä vasta työpaikalla aamukahvipöydässä. Ja puuron pitää olla joko kaura- tai ruispuuroa. Muut eivät minulle maistu;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne pikahiutalepussit on älyttömän hyviä hätävarana! Ei tule mussutettua pullaa tms (heh..ainakaan joka kerta)
      Ruispuuro on hyvää, jos se ei ole liisteriä! :)

      Poista
  2. Oi puuro on kyllä niin hyvää. Minä sotken yleensä ne hiutaleet aamulla jugurttiin ja vähän hunajaa sekaan. Seisoo vain pari tuntia kun töissä syön heti maileja selatessa, mutta tulee syötyä. Lämminkin olisi hyvää, mutta kun ei aamulla meinaa keretä kun rakastaa nukkumista ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puuro on kyllä hyvä! Ja lämmin puuro on ihan huippu talviruoka. Lämmittää mukavasti! :)

      Poista