vähän vaatteista

Onko minulla olemassa omaa tyyliä?  Miksi pukeudun niin kuin pukeudun? Mikä määrittää mitä puen päälleni?
helppoja työpaitoja...ei tarvitse silittää
Töihin valikoituu ihan perustavallisia toimistovaatteita, hameita ja mekkoja, mustia pitkiähousuja, kauluspaitoja. Niillä yleensä menee työviikot. Jos on viileää, niin usein päälle eksyy villatakki tai sitten joskus bleiseri. En tiedä vaikuttaako uskottavuuteen? Mutta uskon, että sillä on suurempi merkitys, että vaatteet tuntuu omilta.  Silloin on itsevarmempi olo.
pari bleiseriä ja bukleejakku
Tykkään huiveista. Sellaisista isoista ja paksummista. Mun on vaikea kuvitella taskuliinan kokoista huivia omaan kaulaan. Olen kokeillut, mutta niissä tulee aina sellainen ylivirkailijaolo :)
huiveja :)
Aika usein käyn vaikkapa kaupassa farkuissa, sellaisissa rennoissa ja revityissä, ja siihen yhdistettynä joku löysä neule.Vähän sellainen rönttäliisa-look...(wannabe-nuori?!?) No entäpä kotona? Olen ihan collegehousuissa tai flanellishousuissa. Ja yläosana jonkinmoinen löysä neule. Ja lähes aina äidin tekemät villasukat. Ne on parhautta. <3
rönttiksiä...
Ihan ihmeellistä, miten vaatteiden mukavuus on tärkeää. Esimerkiksi kangasta pitää vaatteissa olla tarpeeksi! Oikea koko ja riittävän pitkä helma hameessa ja paidassa sekä rittävän pitkät hihat. Ei enää napapaitoja kiitos. Ne oli joskus kolmekymppisenä (rasvattomana), muttei enää. huh. Ja vaatteiden kankaan pitää olla tarkoituksenmukaista. Siis lämpimällä ohutta ja vilpoisaa (eikä hikoilu saa näkyä läpi) ja kylmällä lämmintä, lämmintä ja lämmintä.
työmekkoja...
Matalat kengät on kivoimmat jalassa. Kesällä minulla on melkein aina töissä balleriinat ja joskus tennarit. Keväisin ja syksyisin loaferit. Talvella saappaat. On mulla parit nilkkurit, joissa on korkoa, ja ne on kivat. Mutta esimerkiksi mä en tykkää avokkaista. Se varmaan johtuu siitä, että ne kopisee toimistossa. Mä en kestä sitä kopinaa, joka niistä tulee. Olen sen verran kanta-astuja, että mun korkokenkäaskellus on suorastaan pelottavaa. Askelluksen vauhti ja voima antaa turhaa tehostetta liikkumiseen. Minut kuulee jo toisesta päästä taloa...sellainen kops-kops-kops! Ääni on tyyppiä itsetehostuskopina. Joo ei kiitos.
eniten käytössä olevat kengät+ikivanhat korkkarit
Vaatteita on varmasti tarpeeksi, ja ehkäpä liikaakin. Mutta silti puuttuu aina jotain. Juuri nyt pitäisi ostaa ulkoiluhousut. Sellaiset vuorelliset, siistit joissa voisi kulkea työmatkat. Ettei nyt ihan rönttiksenä menisi. :)

Kommentit

  1. Vastaukset
    1. Tavallinen toimistotäti kiittää! :)

      Poista
  2. Nuo voisivat kaikki olla minun vaatekaapistani;) Aika paljon samoilla linjoilla mennään - paitsi että minulla on välillä töissäkin niitä rönttäliisapäiviä;)
    Mukavuus on tullut yhä tärkeämmäksi - ainoastaan isossa juhlassa suostun kärsimään - enkä aina niissäkään;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavat vaatteet tekee työpäivästä sujuvamman. Kai tämä mukavuus on tullut iän mötä? Pönontysvaatteidenkin pitää olla mukavia, samoin juhlavaatteiden. Ei vaan jaksa jos kiristää, pursitaa, hankaa, kinnaa, istuu kuin hansikas... On muutakin tekemistä kun kärsiä ja vetää mahaa sisään ;)

      Poista
  3. Sinulla on mukava tyyli:)

    Olen myös miettinyt toisinaan että onko minulla oikeastaan mitään "tyyliä" mutta sitten kun oikein ajattelen niin pukeutumiseni on pysynyt samanlaisena koko ikäni:) Nyt on hauska nähdä kuinka molemmat tytöt selvästi hakevat tietyntyylistä pukeutumista. Anna on selkeästi hipahtavaa farkkutyyppiä kun sitten taas Sara edustaa selkeästi sitä klassisempaa puolta:)

    Korkokengät on varmaan pitkälti tyyppikysymys. Tunnen oloni mukavaksi niissäkin. Minulla on luontaisesti jalka niin pilalla että se sopii korkokenkiin paremmin kuin balleriinoihin. Balleriinoissa minulla alkaa jalkapöytää särkemään ja vaivasenluut kolottamaan. Korkkareissa ne lumpsahtavat vaan oikeille paikoilleen:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No minä mietin ihan samaa...ei minulla mjitään tyyliä ole. En tykkää pelkästään klassisista vaatteista, tai pelkästään rockimammatyylistä, tai sporttisesta, tai farkusita, tai maalaisromanttisesta... Ja sepä tekeekin tästä mun pukeutumisesta sitten sekamelskan.
      Mulla on niin kummallinen räpylä, että balleriinasämpylät vaan käy jalkaan...korkkarit ei vaan tunnu omilta...
      Onneksi kenkiä on jokaiselle! :D

      Poista
  4. Allekirjoitan kaiken ylläkirjoitetun! Hauskaa, kun huomaa, että joku toinen ajattelee ihan samalla tavalla mm. noista pienistä huiveista (virkailijaolo) tai kopisevista kengistä :) Minulla on mottona, että vaatteiden pitää olla sellaiset, että kun ne on vetänyt päälle, ne voi saman tien unohtaa eli istuvat ja tuntuvat mukavilta.

    Hauskaa huomata myös, että joku muukin käyttää sanaa "rönttis". En ole tainnut kuulla kenenkään muun suusta tuota, mutta miehen kanssa käytämme tätä sanaa keskenämme hyvinkin usein tyyliin "näytänkö ihan rönttikseltä" tai "onko nämä vaatteet liian rönttikset" :)

    Rentouttavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpot vaatteet on kivoimmat :) Mulla on joskus ollut muutama pikkuhuivi jotka sifotaan "kuristamaan" kaulaan... kestän sitä oloa ehkä tunnin, ja sitten se on pakko ottaa pois. Mutten ole kyllä kokeillut vuosiin :D
      Jeps, rönttis kuvaa niin hyvin tietynlaisia vaatteita tai tyyliä tai ehkäpä fiilistä :) Sellaista "vapautta"!
      Kivaa viikonloppua!

      Poista
  5. En usko, että jakun päälle vetäminen tuo yhtään lisää uskottavuutta :) En ole koskaan tähän törmännyt, vaikka koko työurani olen ollut töissä alalla, jolla tyypillisesti on käytetty jakku-ja housupukuja, mutta onneksi sekin on enää myytti.

    Mua huvitti, kun luin tuosta kopinasta :) Mä käytän lähes aina töissä korkoja, eikä niistä kovin kovaa kopinaa kuulu (esim Parikan korot eivät pidä juurikaan ääntä), mutta kesällä, kun mä vetäsen töihin ballerinat, niin johan kuuluu läps, läps, läps......eli en vaan osaa kävellä kauniisti ja hiljaisesti kengillä, missä ei ole yhtään korkoa, lisäksi näinä päivinä jalkoja kivistää tavallista enemmän ja kävely näyttää entistä tyhmemmältä. Meitä on niin monenlaisia kävelijöitä :) Onneksi meillä on äänieristetty nykyään töissä pääkäytävät, jotta kopseet ja läpseet ei niin häiritse avokonttorissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tuokaan! Muistan kun joskus kaaaauan kauan sitten oli mukamas "pakko" olla musta housupuku töissä. Onneksi ei enää tarvitse :D
      Mua ei haittaa toisten korkokengät, mutta itse olen sellainen kanta-astuja etten toista tiedä! Tai sitten mä vaan kuuntelen omaa askellusta liian tarkasti ;)
      Tänään oli muuten kovapohjaiset balleriiinat töissä...niihin en ole vielä ehtinyt vaihtaa korkolappuja. Ja voi pojat mikä ääni niistä lähtikään...

      Poista
  6. Minä tykkään tyylistäsi. Samaa mieltä olen pienistä huiveista, eijeijei minulle kiitos. Pääasia on, että vaatteissa viihtyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) Pieni huivi tuntuu "ahdistavalta"... Ja ihan niin kuin sanoit: Vaatteissa pitää viihtyä!
      Kivaa viikonloppua!

      Poista
  7. Munmielestä sulla on kiva tyyli, asiallinen mutta kuitenkin rento.
    Mu täytyy kyllä olla hiukan eri mieltä tuosta uskottavuusaspekstista. Toisaalta tietysti se, mitä suusta tulee ulos, tuo sen uskottavuuden, mtta sitä kyllä voi vahvistaa. Ja mun mielestä mikä muu ei vahvista sitä särmää, uskottavaa esiintymistä paremmin kuin hyvin leikattu, istuva ja ryhdikäs musta jakkupuku. Toisaalta se voi johtua myös siitä, että musta jakkupuku yhdistettynä korkkareihin tuo , ulle korkojen myötä lisää pituutta, mutta myös henkistä ryhtiä, jokanäkyy ryhdikkyytenä myös ulospäin. Ehkä olen sillä lailla vähän konservatiivinen, tosin myös mekko konservatiivisessa duunissa ;D
    Normaali arkipäivinä pidän neuletakkeja, muhkeita huiveja, ballerinoja jne mutta jos mulla on virallisempi kokous tai muu vastaava, turvaudun kyllä siihen uniformuuni :) Tosin, tykkään rikkoa pintaa vaikka räväkällä huulipunalla. Mutta sitten mun vapaa-ajan vaatetus onkin muuttunut tätänykyä aika rokiksi, lieneekö mulle iskenyt joku keski-iän kriisi, hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, sellainen aika tavallinen toimistotäti-look. :)
      Riippuu tietenkin vähän työstä, toimenkuvasta ja tilanteestakin. Ja onhan se ihmisestäkin kiinni. Minkälaisessa vaatteessa tuntee itsensä itsevarmaksi, niin niissä on hyvä myös olla. Siisti ja huoliteltu ulkonäkö yhdistettynä sopiva kokoisiin ja asiallisiin vaatteisiin luo hyvän kokonaisuuden. Ja onpa huomioitava myös vastapuolikin. :)
      Vapaa-ajan vaatetus saa mun mielestä poiketa rajustikin työvaatetuksesta jos niin haluaa. Minusta on kiva, että voi olla erilainen töissä kuin vapaa-ajalla. Eikä se saa olla iästä kiinni :D

      Poista

Lähetä kommentti