sunnuntai 22. helmikuuta 2015

30 asiaa minusta

Kiitos Tiia, kun yritit kertoa 100 asiaa itsestäsi ja päädyit 30.  Sadan haaste olisi jäänyt minulta tekemättä, mutta tähän sentään pystyn! :) Eli lyhykäisyydessään ideana on kertoa 30 enemmän tai vähemmän merkityksellistä asiaa itsestään.

Alla 30 höpölöpöasiaa minusta :)
1. Tykkään huvipuistolaitteista. Sellaisista, joissa saa kirkua ja pelätä turvallisesti :)

2.  Mulla on surkea nimimuisti. Voin selittää ja kuvailla ihmistä, vaikkapa näyttelijää tai työkaveria, vaikka miten pitkään ja kertoa vaikka mitä faktoja, mutta nimeä en muista? Noloa...

3. Olen hyvä penkkipunnerruksessa, jalkakyykyissä, hausikäännöissä ja muissa voimaa vaativissa tehtävissä. Kehityn hyvin ja kroppa mukautuu hommaan. Mutta koreografiaa vaativat lajit on minulle hankalia, huh.

4. En tykkää uimisesta, kun siitä tulee aina pää kipeäksi. Eikä minua saa kesäisin järveen... en edes muista milloin olen viimeksi uinut.

5. Ensimmäinen elokuva, jonka kävin katsomassa elokuvissa oli Disneyn Viidakkokirja.

6.  En lue juurikaan suomalaisten kirjailijoiden kirjoja. Viimeksi luin Hannu Valtosen kirjan, ja olin tyytyväinen kun se loppui. huh.
7. Olen mestari hajottamaan ohuita sukkahousuja. Ne ehkä kestää yhden käyttökerran, maksimissaan kaksi...riippumatta merkistä. blääh...

8. Käsittelen kalan aina muovi/kumikäsineeet kädessä. En halua koskea siihen paljain käsin. Säälittävää...

9. Inhoan kastematojen hajua sateen jälkeen...yök (ne on liiskautuneena asfaltilla...)

10. Tykkään lautapeleistä, mutta otan ne joskus vähän liian tosissaaan. Aikas kova voitontahto nimittäin...
11. En kerää mitään, siis astioita, laukkuja, koristeita, kirjasarjoja tms En saa kiksejä sellaisesta. Valitettavasti mulle kuitenkin kertyy tavaraa, kun en osaa hankkiutua niistä eroon... kun niitä voi vaikka tarvita joskus...heh.

12. Kiroilen ihan liikaa, ja se onkin tavoitteena kitkeä pois tänä vuonna. Ihan pakko. Erittäin ruma ja huono tapa.

13. Minulla ei ole pienintäkään hajua siitä, ketä aion äänestää tulevissa vaaleissa. Luultavasti menen poissulkemmistekniikalla. On varmaan helpointa niin :)

14. Sain ensimmäisen palkkani 14-vuotiaana mansikoiden poiminnasta. Palkkarahat säilytin Sarah Kay-purkissa.

15. Olen lukenut venäjän alkeet, enkä osaa sitä yhtään. Tai noh, lauseet; Nimeni on xx, mikä on teidän nimenne? Hauska tutustua. Suklaajäätelö. Oikein kaunista. Niin hankala kieli minulle, huh!

16. En tykkää eläimistä, enkä halua eläimiä...siis lemmikkejä. En esimerkiksi halua silittää kissoja ja koiria, kun  pelkään niitä. Oikeasti. Enkä tykkää sitä, kun lemmikin omistaja hokee "ei se tee mitään" tai "ei sitä tarvitse pelätä". Joo- o tiedetään. Muttei siihen silti ole pakko koskea.

17. Korianteri maistuu oudolle. Voin kyllä syödä, mutta mieluiten ei kiitos.

18. Kirjoitin ainoan Laudaturin ruotsista... ja Lubenterin äidinkielestä. Muut arvosanat on siitä väliltä.
19.  Tykkään katsoa Ruotsin Melodifestivalen karsintoja. Ne on niin ammattaimaisesti toteutettuja. Ja ruotsalaiset on niin liikuttavan innostuneita!

20. Avokonttori on epämiellyttävä ympäristö työskennellä.  Ei sovi minulle ollenkaan.

21. En tykkää käydä teatterissa. Melkein aina tunnen myötähäpeää syystä tai toisesta. Mua häiritsee kaikki maneerit, lavanäyttelyyn kuuluvat ylikorostuneet laajat liikeradat ja äänenkäyttö. On kuitenkin kiva, että ko taidemuoto on olemassa niille, jotka siitä tykkää :)

22.  Sain ensimmäisen Aaltomaljakon 40-vuotiaana. Aikuistumislahja.

23.  Olen aika onneton sosiaalisissa tilanteissa. Menen suoraan asiaan, ja hoidan homman alta pois. Esimerkiksi perjantaina oli varattu 1,5 tunnin (työ)palaveri pankkiin, niin hoidin sen puolessa tunnissa. Mä en vaan osaa venyttää palavereja. Asiat alta pois ja eteenpäin! (halki-poikki-pinoon ihminen, sanoo mun äiti)

24. En osaa neuloa, enkä ole ikinä saanut valmiiksi edes kaulaliinaa.

25. Olen todella huono laulamaan ja soittamaan. Siis todella huono. Sanoista yleensä tunnistaa biisin jota laulan, ei sävelestä! Ja silti mä hoilotan omaksi iloksi, ainakin täällä kotona.

26. Olen aika tiukka äiti, enkä ymmärrä huonosti käyttäytyviä lapsia ollenkaan. Lapsi on lapsi, mutta käytöstavat on käytöstavat. Silti en ole nipo. Lapsuuden "Ei hönnytä, eikä hötkytä" on hyvä ohje!
27. Söin eka kerran pizzeriassa 15-vuotiaana Tukholman luokkaretkellä ;) (aikamoinen maalaislapsi)

28. Ammatinvalintatestissä sain kerrran sopivimmaksi ammatiksi "majakanvartija" ja "luotsi"- että niin sosiaalinen minä olen ;)

29. Mun tunteet kiihtyy tosi nopeasti 0-100. Sekä positiiviset että negatiiviset.  Ja tunteet näkyy heti mun kasvoista. On muuten vaatinut hurjaa opettelua tämä tunteiden hillitseminen. Aikas kuluttavaa... Minusta olisi hienoa kun olisin sellainen supercool-rauhallinen-viilipytty, jonka ilmekään ei värähdä tapahtui mitä vaan!

30. Mieli"harrastus" on katsella ohikulkevia ihmisiä. Koittaa arvata mitä ne tekee työkseen, minne ne on menossa, mitä ne ajattelee just sillä hetkellä... Sellaista turhaa, mutta hauskaa pika-analysointia.
Haluaako joku ottaa osaa tähän Tiian "100, eiku 30-haasteeseen"?  Tämä oli kiva :)

20 kommenttia:

  1. Tuo kohta 23 osui ja upposi myös tänne! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heh, joskus tunnen itseni niin pöllöksi, kun joudun tosissani pinnistelemään että jotenkin keksisin tikusta asiaa. Jotkut on tosi lahjakkaita ja jutustelu on vaivatonta, kadehdittavaa!

      Poista
  2. Olipa hauska postaus :) Olen huomannut, että on joskus mukava hämmästyttää ihan live-tuttaviakin kertomalla joku random-fakta, joka ei ikään kuin sovi siihen kuvaan, jonka ihmiset ovat minusta muodostaneet. Ja puhun tässä esim. työkavereista. Siinä riittää hämmästelemistä ja naurua :D Kun on jo näitä kilometrejä takana, niin kaikenlaista on ehtinyt nähdä ja kokea.

    "Majakanvartija" ja "luotsi" on aika hyviä ammattivaihtoehtoja :) Tässä toista tutkintoa kokoon raapivana olen miettinyt, että pitäisi oikeastikin käydä jossain ammatinvalintapsykologilla kuulemassa, että menikö toisella(kin) kerralla pieleen :D Nyt on kyllä liian myöhäistä enää lähteä kolmannelle kierrokselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva jos tykkäsit! Tiia voi kiittää tästä ideasta!
      Se on ihan totta, että vaikkapa työkaveri voi kyllä yllättää mitä erikoisemmalla tavalla, taidolla, ominaisuudella tms.
      Aikuisten oikeasti en usko, että majakanvartijan homma mulle sopisi... mutta ehkäpä siinä "oman reviirin haluamisessa" on totuuden siemen. ;)
      Ja aina voi opetella uutta!!!

      Poista
  3. No kaikkihan tietää, tykkään lukea näitä ja tehdäkin :)

    todella kiva postaus sinusta ja varmaan laitan tämän tuonne luonnoksiin muhimaan!

    kivaa sunnuntaipäivän jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä on kiva lukea muista bloggaajista. Pääsee jotenkin lähemmäksi ja tutummaksi :)
      Jäänpä odottelemaan sinun faktoja :)
      Mukavaa sunnuntaita sinullekin!

      Poista
  4. Oi kun kiva postaus. Täällä toinen jolla onneton nimimuisti. En vaan muista niin en muista. Samoin ne sukkahousut. En osta kalliita, eivät kestä yhtään sen pidempään mulla kun ne ohuetkaan.

    Hyvää sunnuntaita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun tykkäsit.
      Joskus on ihan kamalia tilanteita (töissä), kun nimeä ei muista... huh!
      Sukkikset on ongelmavaate. Mustat paksut toimii ihan ok, mutta ne ihonväriset ohuet...voi päivää!
      Sunnuntai-iloa!

      Poista
  5. 26 osui - olen ihan samaa mieltä... :) enkä ole yhtään natsiäiti, mutta tavat ovat tärkeitä ja niiden perään olen tarkka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Sellainen perushyvien tapojen noudattaminen on tärkeää. Siis toisten kunnioittaminen, vuoron odottaminen, luvan kysyminen, kiittäminen, kaunis käytös... Niitä pitää kaikkien osata noudattaa. :)

      Poista
  6. Tämä on hauska postaus :) Taidanpa välipalana näperrellä oman listani... Nyt just lakkasi paperihommat huvittamasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! Jäänpä odottamaan sinun listaa! Juu, ei tarvitse sunnuntaina paperihommien liikaa innostaa!!! :)

      Poista
  7. Uusi lukija ilmoittautuu :-) kiva postaus, Tiian ja Marika H:n (jonka blogista tänne löysin) 30 asiaa minusta -postaukset oli myös mukavia lukea. Ehkä innostun itsekin laatimaan listan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva! Kiitos :)
      Tämä postaus tuli ilman kirjoitustuskaa! Tätä oli kiva tehdä :)

      Poista
  8. Ihana postaus! Monessa kohtaa nyökkäilin täällä lukiessani, että niin minäkin :-)
    Mietin tän tekemistä jo Tiian postauksen jälkeen, mutta olen niin tylsä tyyppi...löytyisköhän edes kymmentä kohtaa? Mietintämyssyyn menee :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi kiitos! Tiiaa kannattaa kiittää, sieltä nappasin idean!
      Mä olen varmasti maailman tylsin, ja silti löytyi 30 kohtaa, joten eiköhän se onnistu sinultakin!

      Poista
  9. Voi miten ihana postaus. Hymy huulilla luin joka kohdan. Pystyin muutamaan samaistumaan. Kauniita kuvia sinusta mukana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tätä oli kiva tehdä! Ei tarvinnut otsarypyssä miettiä :)
      Eipä ollut muuta millä kuvittaa, kun ulkoinen kovalevy reistailee...höh :(

      Poista
  10. Mainio postaus! Oli kiva tutustua sinuun. Hymyilin, kun luin näitä. Kivoja pieniä yksityskohtia itsestä ei muuten tulekaan esiin kuin näin. Mietintämyssyyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Näitä on aina kiva lukea muilta, ja tämä oli yllättävän kivuton tehdä :)
      Joskus menee paljon aikaa, kun yrittää miettiä mitä voi itsestään kertoa... siis muutakin kuin perus asioita, "minulla on kaksi kättä ja jalkaa"-tyyppisiää äjuttuja
      Tee ihmeessä! Näiden kautta saa myös miettiä "vanhoja" juttuja. Esim Palkkarahojen säilytys Sarah Kay-purkissa vaan plumpsahti mieleen! Enkä varmasti ole miettinyt ko asiaa 30-vuoteen!!

      Poista