Aamujumppa

Tykkään liikkumisesta ja sen tuomasta energiasta. En kuitenkaan tykkää (enää) ohjatuista ryhmäliikunta-tunneista, vaan nautin paljon enemmän itsenäisestä liikkumisesta.  Ja varsinkin ulkoilusta! Pyöräily ja lenkkeily kuuluu ehdottomiin lemppareihin. Tykkään myös lihaskuntotreeneistä. Ja jumpasta.
En tykkää jumpata kotona niin, että joku on samassa huonessa.  Onneksi olen aamuvirkku! Aamulla kello heättää 5.30 ja noin puolen tunnin liikuntasessio voi alkaa. Tykkään Jillian Michaelsin vetämistä pätkistä. Vaikkapa  30 day shred.  Ei armoa ja toimii. Tätä tein syksyllä sännöllisen epäsäännöllisesti.(Sitten taisi tulla joku flunssa...ja homma jäi...heh)

Samoin tykkään Brutal HIIT Workouteista. Brutaalia toimintaa. Joskus pari vuotta sitten koukutuin Zuzka Lightin tehoihin. Zuzkalla on (tai ainakin ennen oli) haaste-tyyppisiä rypistyksiä. Ihailtavaa! Adam Rosanten 30 minuutin Bootcamp Workout on  t e h o k a s. Ja onhan näitä vaikka kuinka, siitä vaan youtubesta etsimään.
No nyt on taasen uusi alku, uusi kevät, ja terveelliset tavat on otettu takaisin rutiineihin. Eli arkiaamut alkaa jumpalla. (Takana on jo yksi viikko...jeee!!! ja toinen hyvällä mallilla!) Näin kevättä kohti aamuherääminen ei ole paha ollenkaan. Aamut muuttuvat valoisammiksi päivä päivältä. Ja herääminen helpommaksi ja helpommaksi. Ei kannata tuhlata aamuja. Aurinkoa ja iloa kaikille!!

Kommentit

  1. Toi on hienoa, että saat aikaiseksi jumpata aamuisin.
    Minä olen myös ryhdistäytynyt aktiivisuusrannekkeen hankinnan myötä ja teen joka päivä pitkän kävelylenkin. Kerran viikossa käyn myös pilateksessa ja se tuntuu myös hyvältä, vaikkakin kerta viikossa on liian vähän. Minun ei oikein tule kotona tehtyä jumppaliikkeitä, vaikka ihan hyvin voisi ja aikaa olisi.
    Oikein ihanaa kevään odotusta ja valoisia aamuja sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se aamujumppa vaatii lievää itsensä pakottamista. :D Jumpan lisäksi käyn lenkillä. No joo, pääasia on että liikkuu! Ja tykkää siiitä mitä tekee.
      Valoisia aamuja odotellen ja sinulle niitä myös toivotellen! :)

      Poista
  2. Voi - minulla kello soi 6.00 ja ajatuskin jumpasta vetäisisi minut takaisin pehkuihin - kylläpä nyt ihailen energiaasi !!! minun rakkaimpani käy joka aamu viiden jälkeen lenkillä - huoh - minusta ei ole - illalla korkeintaan. Olen aamulla sellainen laahustava tyyppi - tiedätkö sellaista, joka tarvitsee siihen heräämisen aikansa - mutta sitten kyllä virkun nopeastikin - mutta en jumppaan asti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tykkään aamuista, ja kai mussa on pieni masokisti kun pimeässä nousen olkkariin tömistelemään ja heilumaan ;)
      Illalla mua ei saa kuin lenkille. Silloin ei punttien kanssa heiluminen tai muukaan jumppa innosta yhtään.

      Poista
  3. Jopas olet reipas! Minäkin heilun välillä kotona kahvakuulan kanssa, ellen ehdi salille. Mutta aamuisin...ei valitettavasti viime aikoina ole onnistunut :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahvakuulaa olen muutaman kerran kaupassa harkinnut, mutta toistaiseksi olen pitäytynyt ihan punteissa. Aamu sopii mulle paremmin kuiln ilta. Illalla tykkään sitten rauhoittua :)

      Poista
  4. Meillähän on samanlaiset liikuntatavat.Tykkään myös tehdä lenkkejä kävellen/hölkäten ja ihan vaan ulkoilla.Jumppaa ja joogaa harrastan kotona.Käytän shape.fi ja yoogaian nettipalveluja.Teen tallenteiden mukana tai osallistun livetunneille.Tykkään siitä,kun voin jumpata omalla aikataululla.Ja on tämä paljon edullisempaakin,kuin maksaa hintavista tunneista.Tämän aamun kuminauhajumppa ja rentouttava jooga on tehty :) Reippaita jumppatuokioita sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli joskus 90-luvun alussa Jane Fondan aerobic-videoita, joiden tahdissa heiluin ja huhkin kotona. Nyt on onneksi netissä ihan huikeasti valinnanvaraa, ja voi tehdä vaikka mitä ihan fiiliksen mukaan! Parasta!
      Mua ei enää kiinnnosta yhtään kuukausimaksullinen sali...se tulee liian kalliiksi kun siellä ei tule kuitenkaan käytyä. Se kuuluisa hinku ja halu puuttuu!
      Reipasta ja liikunnallista kevättä sinulle!

      Poista
  5. Sama juttu, jos jumppaan tai liikun, se tapahtuu omassa rauhassa, silloin mielikin seestyy. Ryhmäliikunta ja mm. Naisten kymppi tyyliset tapahtuvat ovat minulle kauhistus. :)

    Terveisin erakko ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jepjep! Täällä toinen erakko. Jumppa on kivointa yksin. Ja pyöräily. Mutta lenkkeily on kivempaa kaksin. Ja parasta lenkkiseuraa on mun mies. Yleensä puidaan kaikenmaailman asiat samalla kuin pistetään töppöstä toisen eteen. :)

      Poista
  6. Olisinpa itsekin noin aamuvirkku. :) Uusi lukija täällä. Onnellisuusprojekti paljasti heti, että tämä on kiva blogi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa lukijaksi! Se on kuule herätyskello joka on aamuvirkku, en minä! :)
      Yritän onnellisuusprojketia...tai olisiko toinen sana tyytyväisyysprojekti tai kiitollisuusprojekti. Haluan huomata onnen ja ilon aiheet päivittäisestä elämästä. Että olisi tyytyväinen siihen mitä on, eikä aina haikailisi jonkin muun perään. Silloin saattaa elämä lipsahtaa kummasti ohi...siis kun vaan haikailee... :)

      Poista
  7. Hei apua mahtavaa! Nyt olen kohdannut ihmisen joka tekee Jillianin 30 day shrediä :) Mä olen tehnyt sitä jo kohta kaksi vuotta, ja on ihan mun luottojumppa! Sopii tähän elämäntilanteeseen jossa ei ole aikaa lähteä kuntosalille yms. Hyvä me!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Jillian on ihan mahtava! ja tykkään kun se on niin tehokas ja toimiva. Hyvät tehot kotona, se on se juttu! :)
      Hyvä me!!

      Poista

Lähetä kommentti