lauantai 28. helmikuuta 2015

vähän repusta ja vaatteista...

Koska kävelen töistä kotiin, minulla on liikkumiseen järkevät kävelykengät, kunnon tuultapitävä takki ja pipo. Lisäksi on reppu, jossa kuljetan vaihtovaatteita ja eväitä. Repun voisin kyllä jo vaihtaa. Se on ihan onnettoman näköinen. Kulunut ikivanha Marimekko-parka. Mutta toisaalta pidän siitä, kun se on pieni ja kevyt. Ja siinä on riittävän leveät olkaimet, jotka tekee kantamisesta mukavamman.
Tämä reppanareppu on reissannut aika paljon. Se on aina mukana ulkomailla ja käytän sitä työmatkoilla.
Meillähän oli täällä Keski-Suomessa tämä viikko talviloma/hiihtolomaviikko. Ihan superia! Sai tehdä töitä aika rauhassa kun ei ollut palavereja. Olin suunnitellut, että hiihtoloman kunniaksi kävelen matkan kumpaankin suuntaan. Mutta ei... Maanantaina olin aivan liian väsynyt. Tiistaina kyllä superreippaana kävelin, mutta keskiviikkona alkoikin migreeni, jonka kanssa kärvistelin loppuviikon. Silloin nukuin aamut niin pitkään kun kehtasin, ja autolla sitten töihin. Aika onnettomat askelmäärät kertyi loppuviikon aikana... huonoimpana päivänä kamalat 3000 askelta!
Tykkään repunkestävistä vaatteista. Eli sellaisista, jotka voin pakata huoletta reppuun, ja ne on silittämättä siistit vielä töissäkin. Näihin lukeutuu neuleet ja paksut trikoot. Ja ne vahapintaiset housut. Ne on vaan niin helpot. Mä oon tosi myöhäisherännäinen näiden kanssa. "Kaikki" blogit hehkutti niitä muutama vuosi sitten, mutta mä ostin ekat vuosi sitten, ja  vasta vähän aikaa sitten toiset...heh. Kauluspaitojen kanssa joutuukin sitten vähän temppuilemaan. Taittlemaan pahvien kanssa tms...
Tämä harmaa neule on jäänyt ihan liian vähälle käytölle tänä talvena. Se on aika pahasti nyppäänytnyt ja näyttäkin "kulahtaneelta". Pitäisi ottaa se jonakin iltana käsittelyyn ja hoitaa asia kuntoon. Neule sopii sekä housujen, että hameen kanssa kivasti. Ja se on lämmin!
Vielä kun tiet pikkasen sulaa lisää ja ilma lämpenee vähän, niin matkat voi taivaltaa lyhyessä kevyessä takissa ja pikkukengissä. Piti jo vähän fiilistellä... malttamaton olen! Näissä ei kuitenkaan vielä ole mitään asiaa ulos!
Mukavaa viikonloppua kaikille!

18 kommenttia:

  1. Hei vaan ja ihanaa harmaata lauantaita! Olen lukenut blogiasi jo pidemmän aikaa, ei vain ole tullut kommentoitua aikaisemmin. Tykkään pukeutumistyylistäsi ja nytpä vaan on ihan pakko kysäistä, mistä olet vahapintaiset housusi ostanut tai mitä merkkiä ovat? Olen näiden kanssa toooosi myöhäisherännäinen, hankkiminenn on vieläkin ajatuksen tasolla, mutta ehkäpä tässä vielä joku päivä....
    t. Marja-Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heipähei Marja-Leena, kiva kun luet ja kiva kun tykkäät :) Ja hauska asia, että kommentoit. Ensimmäiset housut on H&M:ltä ja toiset Lindexiltä. Lindexin housut on "farkkumalliset" ja H&M "trikoomalliset"
      Ne on yllättävän hyvät jalassa, ja tykkään siitä kun ne näyttää siisitiltä. (siis niistä ei tule nuhjuisen näköiset pinnan ansioista)
      Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  2. Kivoja repunkestäviä vaatteita. Tuo Marimekon reppu on kiva ja hyvänkokoinen, mutta siinä on yksi iso miinus - tuo vetoketju pitäisi olla selän puolella. Minulla oli vuosikaudet reppu, jossa oli vetoketju selän puolella. Se oli käyttöisä myös ulkomailla ja ruuhkissa. Toki mikään ei varkaita estä, mutta kuitenkin oli turvallisempi.
    Olen kysellyt kovasti samanlaisen repun perään, mutta sellaisia ei taideta nykyään enää tehdä.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta puhut! Repussa kuljetan matkoilla enimmäkseen eväitä, vesipulloa, vaihtopaitaa, laastareita tms mutta kyllähän se silti tuntuu pikkasen "turvattomalta" kun vetskari on "kaikille esillä".
      Onkohan reppuvalmistajat ajatelleet ollenkaan tätä puolta repusta? Eipä varmaan!?!
      Mukavaa lauantainjatkoa! :)

      Poista
  3. Tuo harmaa neule on kyllä kaunis. Mukavaa lauantaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä kiva :) harmittaa vaan kun se on "nyppääntynyt".
      Kivaa illanjatkoa sinulle!

      Poista
  4. Kaunis harmaa neule! Olen muutaman kerran kokeillut vahapintaisia housuja ja ne vaan näyttää mun päällä ihan hirveiltä. Kun on reittä yli oman tarpeen, se vahapinnan pieni kiilto ei imartele yhtään... Muutnkin olen kyllä kamalan neuroottinen housujen suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, se on kyllä nätti.
      Mulla on tosi vahvat reidet ja takalisto, ja silti ihan iloisesti pidän niitä housuja. :D
      Mulla farkut on ongelma...mä en vaan löydä sopivia/osaa pitää niitä... huh!

      Poista
  5. Oi tuo harmaa neule on kyllä todella kaunis! Sopii ihan mahtavan hyvin!

    Mä en jotenkin reppua oikein osaa vaikka kuinka olen koettanut. Ehkä jos kävelisi pidempiä matkoja niin sitten lienisi tarpeen opetella kunnolla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on nätti, totta puhut :)
      Reppu on siiitä hyvä, kun paino jakautuu kummallekin hartialle, ja siksipä juuri hyvä pitkillä matkoilla :) Kokeilemalla löytynee sopiva sinullekin!

      Poista
  6. Todella kiva tuo harmaa neuletakki ja vahapintaiset ovat kyllä parhaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) vahapintaiset on kyllä kivat!

      Poista
  7. Yhdyn edellisiin - harmaa neule on kaunis - ja olen tainnut jo kertoakin, että täällä toinen vielä myöhäisheränneempi niiden vahapintaisten housujen suhteen;)
    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihana, harmittaa vaan se nyppyyntyminen.
      Mää olen ajatellut asian niin, että antaa muiden ensin kokeilla ja näyttää tietä uusien juttujen kanssa...mä voin sitten tulla jälkujunassa näissä hömpötyksissä :D
      Mukavaa sunnuntaita!

      Poista
  8. Harmaa neuleesi on upea, ehdottomasti käyttöön heti vaan :) Voi sinua, kärsit myös migreenistä , täällä toinen. Migreeni ei ole herkkua. Rentoa vloppua sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Neuleessa on kyllä tosi nätti malli :)
      Juu, migreeni on kamala tauti ja mulla on ollut se jo ihan pienestä :(
      Kivaa viikonloppua sinullekin!

      Poista
  9. Ihania asuja taas! Tosi kiva, että pystyt kävellä työmatkat - olen iloinen puolestasi :) Se on niin mainiota hyötyliikuntaa. Kivaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Jeps, on etu kun pystyy kävellen kulkemaan, edes toiseen suuntaan.
      Mukavaa sunnuntaita sinullekin!

      Poista