tiistai 6. lokakuuta 2015

Tunnustuksia ja vastauksia-haaste

Sain Lady of the Mess-blogista haasteen jossa on erinäisiä kysymyksiä vastattavaksi. Katsotaanpa onkohan minulla enää mitään uutta kerottavaa?  Here we go...

1. Lempiharrastuksesi
Lukeminen, remontointi, kotoilu, leipominen, netissä roikkuminen, nukkuminen, ulkoilu...
Mitäpä löytyykään meidän aitasta...

2. Jos olisit ruoka-annos, mikä olisit?
Hapan, vihreä omena? Tai niistä happamista omenista tehty murupohjainen piirakka, joka tarjoillaan vaniljajäätelön kanssa.


3. Paras piirteesi äitinä?
Olen kiltti ja huolehtivainen. Tuen mun lapsia niissä valinnoissa joita tekevät. Keskusteleva, rakastava, ehkäpä jopa omistautuva? Olen valmis  menemään aika pitkälle omieni vuoksi.


4. Jos saisit kokonaan vapaan viikonlopun, mitä tekisit?
Ai ettei tarvitse vaikkapa siivota tai jotain? Jos kaikki kotihommat olisi tehty, ja olisin yksin kotona katsoisin vaikkapa leffan, lukisin kivaa kirjaa, söisin hyää ruokaa tai jotain? Mieluiten olisin kyllä viikonlopun mun perheen kanssa, Silleen niin kuin jouluna, rauhaisan mukavaa ja leppoisaa oloa... Sellaista löpöttelyä, ruokaa ei tarvitse kenenkään laittaa, oltaisi vaan :)
"Joku" varmaan näkee nämä arvokkaana?
5. Mitä haluaisit opiskella?
Haluaisin oppia data-analytiikkaa, luomuviljelyä, mehiläistarhausta, traktorilla-ajoa, fiksua sisällöntutotantoa eri kanaviin... Salainen haave olisi opetella matematiikkaa, vaikka olenkin aina ollut sitä mieltä että en tarvitse sitä. Mutta haluaisin suorittaa vaikkapa lukion pitkän matikan oppimäärän - ihan vaan näyttääkseni itselleni ett kyllä mä sen opin. (Minulla siis lukion mikkihiiri-matikka vuodelta -86 suoriettuna)


6. Salainen taitosi?
 Osaan heittää kärrynpyöriä. (vai osaako kaikki tämän - ainakin mun 3v kummipoika osaa?)  Mulla on kohtuullinen silmä suunnitella juttuja - mut en mä nyt tiedä onko se mikään "salainen taito"? En mä kyllä osaa mitään ihmeellistä - aika perustavallinen olen.


7. Oletko kevät, kesä, syys vai talvi-ihminen?
Tykkään kun on neljä vuodenaikaa. Kaikissa on hyvät ja huonot puolet. Vähiten tykkään talvesta - kylmä ja pimeä ei ole mun juttu ollenkaan. Vaikka kyllä talvessa on paljon kaunistakin, mutta se pimeys ja kylmä... hrrrr....
Navetan ylisille oli jätetty järkyttävä määrä romua...

8. Seuraava itsellesi suunnittelema hankinta?
Heh, hankintalistalla taitaa olla traktori? ;) Tai se vesipumppu? Tai harmaavedelle imeytyskaivosysteemi? Saattaa se kyllä olla talon kattokin?
No jos ihan itselleni jotain hommaan, niin se taitaa olla musta pidempi syystakki. Sellainen, mikä käy hameen kanssa. Mun vanha takki on nätti malliltaan - mutta se on niin "kulahtanut" ettei sitä oikein enää voi pitää. Hyvin se on kymmenisen vuotta kestänyt.

9. Turvavaate, johon pukeudut, kun et keksi mitä laittaisit päällesi?
Tällä hetkellä turvavaate on COSin harmaa mekko tai COSin musta mekko. Tai vahapintaiset mustat housut, valkoinen paita ja musta bleiseri, jossa nahkatehosteet. Riippuu vähän siitä, mitä pitää turvata ;)
Kaupanteossa sovittiin, että romut viedään pois... ööö- mitähän nämä on?
10. Milloin ja miten aloitat jouluvalmistelut?
Jouluvalmistelut lähtee liikenteeseen kynttilöistä jo syksyllä... Ja glögiä juodaan jo marraskuussa! Mutta en minä mitään joulusiivouksia tee, enkä vaihda jouluverhoja tms... Ensimmäisenä adventtina pistän kyllä tähdet ja sähkökynttilät, sen olen oppinut lapsuudenkodistani. Mutta ihan oikeat joulu-joulutavarat laitan muutamaa päivää ennen aattoa, kuusi nostetaan sisälle aattona. Paras joulu tulee stressaamatta!
* * *
Tässäpä taasen tämmöinen haaste. Näitä on kyllä aina kiva tehdä :)  Mutta ehkä pitäisi yrittää kirjoittaa välillä jotain muutakin? Saatanpa ensi viikonloppuna saada kasaan jonkinmoisen remontti eiku purkupostauksen! Ja kuvat on siis meidän ostamalta minitilalta/farmilta/kesäpaikalta. Ihan älytöntä, mitä romua ihmiset säilövät nurkissaan... Ei varmaankaan yksi vaihtolava riitä näiden hävittämiseen, huoh...

10 kommenttia:

  1. Sulla on niin kateutta aiheuttava salainen taito. Itse en ole koskaan onnistunut kärrynpyörän tekemisessä :)
    Mukavaa tiistai-iltaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja eikun kokeilemaan! Riittävästi vauhtia, niin kyllä se menee :)
      Kivaa viikonloppua!

      Poista
  2. :) kärrynpyörät :)) aika makeeta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä tuli pentuna harjoiteltua...puolivolttia en ikinä uskaltanut edes kokeilla.

      Poista
  3. Kiva kun lähdit tähän mukaan - ja kyllähän sieltä taas uusia puolia paljastui sinustakin;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta, tämä oli kiva tehdä :)

      Poista
  4. Kivoja uusia juttuja tuli esille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä oon kyllä varmaan löpöttänyt jo kaikki höpölöpöjutut itsestäni julkisesti ;)

      Poista
  5. Hauska oli lukea vastauksesi kysymyksiin :)
    Ihanaa, että joku muukin laittaa joulukoristeet esille vasta muutamaa päivää ennen jouluaattoa. Löysin yhden sielunsiskon eli sinut. Kaikki kaveri taitavat koristella kodin ja pihan jo marras-joulukuun vaihteessa... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Mä luulen, että olen niin laiska siivoamaan, etten halua yhtään ylimääräistä pölynkerääjää liian pitäksi aikaa :)

      Poista