Työmatkakävely

Olen onnekas. Sen olen varmasti todennut jo useammankin kerran täällä blogin puolella.
Aika ihanaa, kun aamulla 6:30 on jo näin valoisaa!
Olen onnekas, sillä kävellen mun työmatka on tasan 3 km kotiovelta työpaikan nurkalle. Se on juuri sopivan pituinen matka päivittäiseksi hyötyliikuntalenkiksi. Ja se on juuri sopiva matka siihen, että aivot ehtivät herätä aamuisin töihin, ja tyhjentyä työasioista kotiin mennessä. Vähän niin kuin meditaatioharjoitus? Aika usein matka taittuu niin automaattisesti ja ajatuksissa, että tuntuu kuin sen olisi teleportannut!
Mielenkiintoinen asutusalue - uusia ja vanhoja taloja sikinsokin. Jyväsjärven jää pilkottaa puiden takana...
On tosi kiva, kun suurin piirtein puolet matkasta on metsän vierustaa ja hiljaista omakotitaloaluetta. Aamulla matka alkaa hiljaisuudessa, ja työpäivän jälkeen hälinä vaimenee kodin lähetessä.
Aamusella ei paljoa liikennetä vielä ole - tykkään kun saa kulkea aika itsekseen :)
Matka on juuri sen pituinen, että repussa voi kantaa vaihtovaatteet ja työläppärin ja eväät. Selkä ja hartiat eivät ehdi matkan aikana liiemmälti rasittua. Eikä matkalla ehdi tulla liian kuuma. Sopivasti kroppa kuitenkin kävelystä käynnistyy ja lämpenee. Ja aivot saa mahtavan happibuustin!
Aika hiljiselta näyttää moottoritiekin!
lllalla jaksaa käydä vielä lenkilläkin - jos fiilistä tulee.
Parasta on kuitenkin kevään tulo ja valon määrän lisääntyminen. Päivät pitenevät, lumi ja jää häviää, kuulee lintujen laulavan - ja ehkäpä kohta (!) joissakin kohdissa näen vähän vihreääkin?
Entinen kivääritehdas - ehdottomasti kaunein rakennus jossa olen työskennellyt!
Aurinkoa ja iloa tähän viikkoon! Nautitaan keväästä ja hyötyliikunnasta.

Kommentit

  1. Voi kun sulla on ihana työmatka. Mulla on noin 20 kilometriä ja menee yleisillä reilu tunti suuntaansa ;) Pitkä aika päivästä menee matkoihin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sulla ei töihin kävely onnistu - ainakaan joka päivä ;)
      Mä joskus pyöräilin työmatkat kesäaikaan, matkaa oli silloin 17 km. Se oli ihan mukava pyrähdys, muttei se onnistunut läpi vuoden. :)
      Nykyinen reitti on oikein näppärä.

      Poista
  2. Sullakin on ihanat työmatkamaisemat <3
    Kaunista viikkoa!

    VastaaPoista
  3. Yllättäen mun työmatka on ihan saman mittainen :). Sopivan lyhyt, mutta riittää silti mukavasti "herättämään" aamulla ja tyhjentämään pään työasioista takaisin kotiin kävellessä. Ja happeakin saa sen verran, ettei heti kotiinpäästyä tule pakottavaa tarvetta lähteä uudelleen lenkille. Joskin joka ilta lähden, mutta ehtii myöhemminkin. (Mun "happivajaus" on yleinen vitsi meidän perheessä, mutta olen niin raitisilmariippuvainen, että pakko päästä ulos kun ensin päivän istuu sisätiloissa.). Ihanaa kun aurinko paistaa, tiet sulaa ja kohta voi ottaa pyörän alle. Kivaa.


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me taidetaan olla kaimoja aika monella tapaa :)
      Mulla työmatka ei saa olla yli 5km - siis jos tarkoituksena on kävellä se. Toki kesäaikaan pyörällä voi hurauttaa pidemmästikin, mutten mä uskalla pyöräillä talvella. :o
      Raitista ilmaa on pakko saada joka päivä, muuten iskee väsy ja kiukku ;)
      Ja mä niin nautin tästä alkavasta keväästä!!! Wohooo!!!!

      Poista
  4. On kyllä aivan täydellinen työmatka ja kyllä tekee aivoille hyvää happihyppely molempiin suuntiin Mukavaa pääsiäistä <3

    VastaaPoista
  5. Jyväskyläläisenä mua tietenkin kiinnostaa nämä paikalliskuvat. Ja Kivääritehdas on hieno paikka. Käyn siellä silloin tällöin palavereissa joten pääsen tunnelmaan.
    Terveisin Kristiina

    VastaaPoista

Lähetä kommentti