Ensimmäinen oikea WOD-tunti

No huh huh! Nyt se tuli sitten tehtyä. Ensimmäinen ihan oikea WOD-tunti!

Miltä se tuntui?
Aika voittaja fiilis... ja kyllä aika hikiseltä myös. Onneksi kaikkea ei ainakaan näin alussa ole pakko tehdä täysillä eikä maksimipainoilla.  Varmaankin näin ensimmäisten muutamien kuukausien ajan tekniikkaa ja liikeratoja joudun vielä hakemaan. Ja voi jee, miten lujaa jotkut tekee! Ei voi kuin vain ihailla! Näkee kyllä selkeästi ketkä ovat käyneet vuosikausia salilla.
Mun sali - Crossfit Jyväskylä
Mitä siellä tehtiin?
WOD-tunti poikkeaa Onramp-tunnista siinä, että tekniikkaosuuden sijaan tehdään voimaharjoittelua. Tämän päivän ohjelmassa oli
EMOMx15:
3 Position Snatch
(High Hang, Above Knee, From The Ground)
Build by feel

Eli 1 toisto jokaista tempausta joka minuutti, 15 minuutin ajan. Painoja sai lisätä oman tarpeen mukaan. Minä mamarina tein koko ajan 5kg:n tangolla, mikä ehkä näin jälkikäteen ajateltuna oli liian vähän.
12 min AMRAP:
5 Squat Snatches @ 40/30kg
10 T2B
20 Double Unders
12 minuutin ajan tehtiin sarjassa seuraavat liikkeet: 5 tempausta, jossa suosituspaino naisille 30kg, 10x varpaat tankoon (tangosta roikkuen) ja 20 tuplahyppiksiä.  Ja näitä siis niin monta kierrosta kuin pystyy 12 minuutin ajan. Itse en saa varpaita roikkuen tankoon, vaan tein jalankoukistuksia roikkuen - samoin 20 tuplan sijaan tein 40 ykköshyppyä. Sain muuten 5 kierrosta!
Arch Hold Tabata
20 sekuntia pito, 10 sekuntia lepo, 4 minuutin ajan, kaaripito - siis supermiesasento maassa maaten


Hyvä treeni - hyvä hiki!

Entäpä palautumien?
Tunnin jälkeen hengitys tasaantui ihan ok. Tottakai lihakset oli maitohapoilla, ja treenin aikana tuntui, että keuhkot tuulettui kunnolla.  Vettä meni noin litra treenin aikana ja sen jälkeen. Kotiin tultua söin kasvispastaa. Ja join vettä - paljon. Illan mittaan menee vielä puolisen litraa vihreää teetä.  Vähän venyttelin vielä telkkaria katsoessa.  Katsotaan nyt miten ylihuominen treeni tulee sujumaan. En usko että tulen "överikipeäksi".
Liikunta tekee onnelliseksi!
Life is good

sanastoa:
Onramp= alkeiskurssi; ilman tätä et pääse WOD-tunneille. Onrampissa opetellaan oikea tekniikka, crossfit-sanastoa ja käydään läpi kaikki tärkeimmät liikkeet.

WOD= Workout of the day, eli päivän treeni. Meidän salilla treeniohjelma ilmoitetaan edellisenä päivänä crossift-sivuilla, josta on helppo tarkastaa mitä on tulossa ja pikkasen googlata että mitäs liikkeitä siellä tehdäänkään. WOD tunneilla tekniikka-osuuden sijaan on voimaosuus.

Kommentit

  1. Huh mikä treeni, mutta kiva, että tykkäät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olihan se... aikamoista räpeltämistä :)

      Poista
  2. Tosi kiva,että kirjoitat aiheesta ja avaat vähän mitä tuo pitää sisällään.
    Sanastokin on niin outoa.
    -AM

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Yritän kertoa kokemuksista ja oppimisista tavisnäkökulmasta :)

      Poista

Lähetä kommentti