maanantai 16. tammikuuta 2017

Toka viikko takana...jaksaa, jaksaa

Ihan hyvin se viime viikko meni. Pikkasen iltakahvilla kipuilin kun ei ollutkaan pullaa tai juustovoileipää sen kanssa.
Jyväskylä Aholaita
Joka-aamuinen reitti
Listauksessa tosiaan on ruoka-aineet, ilman mitattuja määriä. En nimittäin punnitse ruokaa, enkä muutenkaan mittaa sitä. Ja syön silloin kun on nälkä. Samoin en listaa kahvia, teetä, oliiviöljyä, siemeniä, pähkinöitä tai satunnaisia hedelmiä tai vihanneksia joita saattaa mennä illalla tai ruokaa laittaessa.
Kuten aiemminkin olen todennut, syön oikeaa, tavallista kasvispainotteista ruokaa. Pyrin ostamaan kotimaista aina kun se suinkaan on mahdollista.
Uskon, että syömäni kalorit ja ravintoaineet on about tasapainossa, sillä olo on hyvä. Minua ei väsytä eikä paino juurikaan liiku suuntaan tai toiseen. :)
Ainoa muutos mikä on normiruokavalioon on että valkoiset jauhot(vehnä), sokeri + prosessoidut tuotteet loistavat poissaolollaan.Niin, ja tipattomuus, se melkein unohtui!

maanantai
aamupala: ruisleipä, 1/2 banaani, maapähkinävoi
välipala: turkkilaista jogurttia, härkäpapugranolaa, omenasose
lounas: uunikasviksia (porkkana, palsternakka, paprika), parsakaali, jauhelihaa, feta
välipala (ennen treeniä) vihreäsmoothie
iltapala:perunaa, jauhelihaa tomaattikastikkeessa, salaattia, uunijuureksia,
iltailtapala: päärynä + ruisleipä
treeni: WOD klo 17

tiistai
aamupala: kaurapuuro, omenasose
lounas:uunikasviksia, jauhelihaa (sama kuin maanantai)
välipala: omena, päärynä
iltapala:kanawokki
iltailtapala: leipä, muutama riisikakku(en tykkää)
aamutreeni: 30 min, jossa soutua, ylätalja, kahvakuula, leuanvetoharkat

keskiviikko
aamupala: kaurapuuro, omenasose 
välipala:appelsiini, raejuusto
lounas:kanawokki (ed.päivän)
välipala: omena, appelsiini
iltapala:ruisleipä, kinkkuleike
treeni:WOD klo 17

torstai
aamupala: vasta klo 10 kun pääsin kehonkoostumusmittauksesta - kaurapuuro+raejuusto+omenasose
välipala:ruisleipä, kinkkuleike, 1/2 paprika
lounas: naudan paistia, kukkakaalia, parsakaalia
välipala: munakas
iltapala: ruisleipä, kinkkuleike, uunijuusto, lakkahillo
ei treeniä, aamulla oli kehonkoostumusmittaus ja se pisti aikataulut ihan sekaisin

perjantai
aamupala: ruisleipä, kinkkuleike
välipala: omena
lounas: uunibataatti, kukkakaali, parsakaali, raejuusto
välipala:kaurapuuro, raejuusto, omenasose
iltapala: kasvispizza (kesäkurpitsapohjalla)
treeni:WOD klo 16

Luulin että tämä olisi tuskallisempaa kuin mitä onkaan. Viikonloppuisin joutuu miettimään ruokaa enemmän kuin viikolla - keittiössä tulee pyörittyä ja jääkaappi on tuossa lähellä koko ajan houkuttelemassa. Enää puolet jäljellä! Mukavaa viikkoa kaikille!

2 kommenttia:

  1. Minua himottaa kaikki väeikäs syötävä ja kasvikset näyttävätkin oikein kutsuvilta.
    Mukavaa viikkoa Annu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Värikäs ruoka on kyllä herkullisen näköistä - ja on se kyllä herkullisen makuistakin!

      Poista