lauantai 4. maaliskuuta 2017

CF Openin toinen osa 17.2

Eilen aamulla kun heräsin ja katsoin treeniä niin mietin että tulekohan tästä tänään mitään! Pelkäsin mun polvien puolesta, sillä vuorossa oli mm. askelkyykkyjä. Muttei siinä auttanut muu kuin koittaa hoitaa homma.
Hanskat, polvituet/suojat ja vesipullo

Pitikö valmistautua jotenkin erityisesti?

Töistä piti lähteä hippasen aikaisemmin, sillä mun piti ostaa polvituet. (kiitollinen taas liukuvasta työajasta!) Crossfitin sääntöjen mukaan askelkyykkyssä taaemman jalan polven on osuttava maahan. Sen lisäksi piti kannatella 2 x 20lbs (2 x 9,09kg) painoja olkapäillä. Ja kuten arvaatte, askelkyykyyssä ei ole ihan helppo hallita vauhtia millä polvi osuu maahan - betonilattiaan.

Kävin lähimpänä olevassa urheilukaupassa ja ostin sellaiset neopreeniä olevat polvituet. Ne vedetään jalkaan vähän kuin sukat. Sain kokeilla niitä ennen ostamista, mikä oli kyllä hyvä. Näin sain sopivan kokoiset. Ne sekä tukee polven liikettä, että vaimentaa iskua polven osuessa lattiaan. Ja pitäähän ne myös polvet mukavan lämpimänä! Järki investointi. Ne maksoi vajaat 30 euroa kappale. Ihmetten vaan kun ei ole tullut aiemmin ostettua niitä!

Huomasin muuten, että niitä ei kannata pitää koko ajan "ylhäällä" (polvien päällä), sillä ne tukee (puristaa) ja lämmittää (hiostaa) ikävästi kun niitä pitää pitkään. Muut salilla pudotti tuet nilkkoihin, joten niin tein minäkin!

Mitä treeniin sisältyi?


Kaksi kierrosta:
50-ft. weighted walking lunge (askelkyykky käsipainojen kanssa)
16 toes-to-bars (varpaat tankoon)
8 power cleans (rinnalleveto käsipainoilla)
Jonka jälkeen 2 kierrosta:
50-ft. weighted walking lunge (askelkyykyt käsipainojen kanssa)
16 bar muscle-ups (palomiespunnerrus tangolla)
8 power cleans (rinnallevedot käsipainoin)


Virallinen Crossfit 17.2 video löytyy esimerkiksi Youtubesta:

 

Itse skaalasin (kevensin) ja tein siis askelkyykyt 20 paunan käsipainoin, T2B:n sijaan jalan nostot vaakaan ja rinnallevedot 20 paunan käsipainoilla. Palomiespunnerrusten tilalla minun olisi pitänyt tehdä leuanvedot niin että leuka nousee selkeästi tangon yläpuolelle. No ei onnistunut minulta.Toistomääräksi tuli 78.

Miltä treeni tuntui?

Treeni oli hyvä - mutta jäi lyhyeksi. Harmittaa kun en ymmärtänyt tehdä leukoja vaikkapa kuminauhalla - siis eihän niitä olisi laskettu, mutta olisin saanut pidennettyä treeniä lisää.
Muita liikkeitä olisi voinut toistaa pidempäänkin. Ja käsipainot tuntui ihan mukavan painoisilta. :) Kaikenkaikkiaan jees!

Entäpä uusinta?

Päätin jo ennakkoon, että en uusi treeniä. Toistoja ei menisi kuitenkaan enempää. Korkeintaan aika paranisi, eikä sillä ole merkitystä.  Sillä mennään mitä ekalla kerralla tehdään. Kaikkea elämässä ei voi kuitenkaan uusia, joten en uusi tätäkään. Viikon päästä sitten seuraava koitos. Oliskohan silloin vuorossa wallballit tai vaikka tuplanaruhypyt?

Ja sitten yks hauska juttu!

Crossfitin viime vuotinen maailmanmestari (50-54v) ja moninkertainen Crossfit Open-kilpailija Shellie Edington on jo muutaman kerran tykännyt mun Instagram kuvista. Eka kerralla ajattelin että se oli sellainen vahinko - mutta nyt se on tykännyt jo tosi monesta kuvasta ja mä oon super happy! No juu, varmaankin hän unettomana selaa instaa ja tykkää kaikista samanikäisten crossfit-aiheisisita instakuvista. Mutten anna sen haitata. Ilahduttavaa joka tapauksessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti