torstai 13. huhtikuuta 2017

Boksihyppy

Ja minä kun luulin ettei tämä päivä ikinä tulisi!

Crossfitissä yhtenä perusliikkeenä on boksihyppy. Siinä yksinkertaisesti hypätään korokkeelle. Boksi jolle hypätään on niin korkea, että tähän saakka olen skaalannut tekemisen - olen askeltanut hypyt WODeissa. En ole edes uskaltanut kokeilla hyppäämistä. Minulla on "huonot polvet", ne natisee, paukkuu ja niihin sattuu - erinäisiä kulumia ja iän mukana tuomia juttuja. Niinpä suojelen niitä, välillä ehkäpä liikaakin. 
Uskallanko?!?
Eilisen wodin päätteeksi meitä kehotettiin kokeilemaan ennätyshyppyä boksille. 
Salilla on sekä vanerisia bokseja, että pehmustettuja. Kummatkin on tukevia. Hyppyboksin mitat ovat: 51 cm x 60,5 cm x 76 cm. 
Boksihyppy kunnon ponnistuksella 
Päätin olla rohkea ja ajattelin, että voisin vaikka testata sen askeltamisen sijaan.  Pari kertaa meinasin hypätä - mutta jalat eivät totelleet, eivätkä vaan irronneet maasta. Otti muuten päähän... Vieressä oli permantokoroke, ja ajattelin että enkö nyt  o i k e a s t i  saa hypättyä - ja loikkasin permannolle. (20cm) Lapsellisen helppoa. Kävelin suoraan boksin luokse - ponnistin - ja hyppäsin (51cm). 
Hyppy boksin päälle - the landing
Hypyssä oli niin paljon voimaa, että pomppasin boksilta heti takaisin maahan kuin pallo! Yllätyin ponnistusvoimasta niin paljon, että jo pelkästä riemusta hyppäsin parikymmentä kertaa uusiksi boksille! Enkä edes hengästynyt - tai en ainakaan huomannut sitä kun olin niin euforisessa tilassa.
Hämmentynyt hyppääjä :)
Ihan mieletöntä miten voikaan tulla iloiseksi kun onnistuu! Laatikon päälle hyppäämisestä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti