2018 Open suoritettu!

Se oli kuulkaa siinä. Tämän vuoden Open-kisailut.

Viimeinen laji 18.5 oli thrustereita (voimatyöntö) ja rinta tankoon "leuanvetoja".
---ja sit vaan ihan rauhassa teet, älä hosu---
Perinteisesti tein perjantaina lajin skaalattuna. Olen nimittäin huomannut aiemmista suorituksista, että ensimmäinen kertaa sopii minulle skaalattuna, liikkeisiin saa tuntuman ja suorituksen kirjattua, ja sitten onkin "turvallista" lähteä kokeilemaan toisella kierroksella miten Rx-suoritus sujuu.
Liikestandardit on julkaistu youtube-videolla:
Perjantaina lämmittelyssä tehtiin mm. tosi hyvä harjoitus "reversed angel". Teki muuten hyvää olkapäille. Liikkeen voi katsoa youtubesta, kas täältä. Meillä oli kyllä käsissä 1-1,5 kilon levypainot, mutta ihan varmasti on tehokas ilman niitäkin.

#18.5 suorituksena

Olihan se hapottava. Varsinkin skaalattuna. Keuhkot vaan pihisi sen 7 minuutin jälkeen. Skaalattuna tehdessä tempo oli nopeampi ja vauhti tiukempi, mutta painot pienemmät.
29 kg thrusterit( voimatyönnöt - yhdistelmä jossa etukyykky+ylöstyöntö)
Rx kävikin sitten lihasvoiman päälle enemmän. Thrusterit oli raskaat ja pilkoin ne 3:n sarjoihin. Rinta tankoon oli vaikea liikkeenä. Ykkösinä piti vetää kaikki. Ei ollut mahdollisuutta muuhun.  Ja välissä piti sitten huilia kunnolla. Voimaa ja tekniikkaa ei vaan ole ketjuttamiseen.
Chest to bar -leuanveto, jossa tangon tulee koskettaa solisluiden alapuolelle


Miten meni kokonaisuus?

Täytyy sanoa, että CF Open meni mun kohdalta paremmin kuin osasin etukäteen olettaa.  Viime vuonnahan heitin haasteen itselleni.  Tavoitteena oli  suorittaa kaikki osakilpailut Rx:nä.  Ihan liian kova tavoite lähtötasoon verrattuna, MUTTA sainpa sittenkin kaikki tehtyä Rx-suorituksena. Uskalsin haastaa itseni - ja siitä olen kyllä todella iloinen! Sain tehtyä sellaisia juttuja mitä en ennakkoon uskonut. Sain varpaat tankoon ja rinta tankoon leuanvedot. Uskalsin myös kokeilla käsilläseisontapunnerrusta - mikä etukäteen oli ihan mahdoton ajatus. En saanut siitä suoritusta, mutta pidän kyllä huikaisevana omana voittona sitä, että uskalsin laskeutua alas käsien ja pään varaan. Tein myös 100 tuplanaruhyppyä - aika ei ollut kummoinen, mutta sain nekin! Räpeltämälläkin saa yllätettyä itsensä iloisesti!
Että niin sitä vaan vanhempanakin kehittyy, vaikkei aiemmin ole mitään voimistelua tai voimailuakaan tullut harrastettua. Toki kehitys on hitaampaa, mutta yhtä kaikki. Iloinen ja ylpeä olen itsestäni. Jeee!


Kunnon testaus ja kehittyminen

Kisa on hyvä reality check siitä missä on ja minne on menossa. Viime vuonna olin kaikista kisaajista viimeinen (32) omassa ikäryhmässäni ja tavoite oli päästä 5-10 parhaan joukkoon tänä vuonna.
Nyt ihan kylmästi pistin seuraavien Openeiden tavoitteeksi olla Suomessa 5 parhaan joukossa (oma ikäryhmä tietenkin).

Jotta siihen pääsen, on osatavoitteiden oltava selkeät:
  • tuplanaruhypyt 20 putkeen
  • käsilläkävely tai vapaa käsillä seisominen 5 sek
  • käsilläseisontapunnerrus auttavasti
  • leuanvedot 5 putkeen (tiukkana)
  • palomiespunnerrus joko renkaat tai rekki edes 1 kpl
  • 1 köysikiipeily
  • pistolikyykky
  • rinnalleveto 70 kg
  • tempaus 50 kg
  • maastaveto 100 kg
  • pystypunnerrus 55 kg
  • varpaat tankoon 5 kpl (ei ykkösinä)
  • pk treeniä riittävästi
Meidän oma NavettaGym - kyykkyteline+leuanvetotanko on vielä asentamatta
Ulkopuolista valmennusta ei ole, vaan harjoittelen kaikkea sitä missä olen huono. Sitten vaan pitää jotenkin saada kasaan 3 - 4 treenipäivää viikossa. Jonkinlainen ohjelmointi on ennakkoon tehtävä tähän. Huhti-lokakuun ajan harjoittelen meillä maalla, omalla spartalaisesti sisustetulla ja varustetulla salilla. Minulla ei ole maalla hapottavia laitteita, siis soutulaitetta, airdyne-pyörää tai hiihtolaitetta. Aerobinen liikunta tulee juoksemalla, sauvakävelyllä ja kävelylenkeillä.

Vaatii siis syömistä ja treenaamista riittävästi. Ja tietenkin lepoa!

Kommentit

  1. Onneksi olkoon, upea suoritus!
    -AM

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus ja todella kauniit kuvat! :)

    VastaaPoista
  3. Upeaa, että 50+ nainen on noin kovassa kunnossa! Voi kun muutkin uskaltautuis treenaan...

    VastaaPoista

Lähetä kommentti