Yli puolet tehty, eli 18.3 takana

Woot, woot! Nyt ollaan jo hyvässä vaiheessa, sillä puolet on jo suoritettu, eikä ole enää kuin 2 viikkoa CF Openia jäljellä.
3, 2, 1, GO!
Kolmas treeni olikin kinkkinen. Tein sen heti perjantaina aamutreenissä klo 9. Tällä kertaa meitä taisi olla seitsemän paikalla. Muut taisivat mennä iltapäivän ja illan vuoroihin tekemään.

Treenin kulku

Treeni suoritettiin aikaa vastaan, kuitenkin niin että treenin maksimipituus oli 14 minuuttia. Sen aikana olisi pitänyt tehdä kaksi kertaa alla oleva kierros:
Siinäpä ähellettävää kerrakseen.
Virallinen standardivideo liikkeistä löytyy mm. youtubesta:


Ja jos Muscle-upit kiinnostaa, niin kannattaa katsoa vinkkiä niiden tekemiseen ja tekniikkaan vaikka Voima Vahtilan sivuilta!

Mun kokemus

Perjantaina yöllä, siis kello kolmen aikaan (taas) heräsin ja katsoin treenin julkaisun ja totesin että hyvä juttu - kaikki mitä en osaa, on samassa treenissä. Siis tuplanaruhypyt ja palomiespunnerruksen eri versiot. (Homma olisi kruunattu pistoolikyykyillä - heh)
Yöllä päätin, että skaalaan koko homman. Pääperiaate oli, että tuplat muuttuvat ykkösiksi ja palomiespunnerrukset leuanvedoksi. Valakyyykyssä ja tempauksessa liikutettavat painot pieneni, mutta toistomäärät pysyivät samana.
Hyppikseen kompastelua ja sadattelua...
Sain 14 minuutissa suoritetuksi 574 toistoa. Skaalattuna. Ihan kelpo suoritus tällä kunnolla.
Mutta päivän mittaan vähän suivaannuin, ja sanoinkin myöhemmin illalla mun miehelle että teen treenin uudestaan Rx:nä, siis skaalamatta. Hypin tuplat yksitellen jos niikseen tulee, mutta teen sen.

Kun katsoin mun videoituja tuplahyppyjä, niin selkeästi huomasin että kädet "leviää" sivuille - oikeasti kädet tulisi pitää alhaalla. Kun ne nostaa liian ylös naru "lyhenee" ja joutuu hyppäämään turhan korkealle.  Ratkaisuksi tähän päätin hypätä 15 cm pidemällä narulla, vaikken ollut aiemmin edes kokeillut. Päättelin että sen pitäisi toimia.
Lisää kompastelua....
Tiesin jo ennakkoon, että saan maksimissaan 100 tuplaa + mahdollisesti jonkinmoisen määrän valakyykkyjä. Ja sitä lähdin tavoittelemaan tänään sunnuntaina.

Valakyykyssä vähän mietitytti 36 kilon paino, sillä suurin painomäärä mitä olen sarjoina tehnyt on 32,5 kiloa... Mutta aina kannattaa kokeilla ajattelin. Ja eihän niitäkään tarvitse tehdä kuin 1 kerrallaan.
Ja kyllähän minä hypin 100 tuplaa ja sain vielä 10 kappaletta valakyykkyä! Ihan voittaja fiilis!

Opinko mitään?

No ainakin sen että pitää hengittää tuplanaruhyppyjen aikana - heh. Järjetön päänsärky kun pomppii ilman happea!

Mikään ei kehity, jos sitä ei harjoittele. Se on totuus. Mutta karua kyllä, se näyttää aina tulevan yllätyksenä.

Ja pitää uskaltaa tehdä. Välillä musta tuntuu, että mä varon liikaa...siis en ota riskejä, en kokeile vaikkapa isompia painoja. Pysyn liikaa mukavuusalueella.
Nonni, tämä 18.3 suoritettu ja seuraavia koitoksia kohti. :)
Ja onhan tämä kyllä hienoa, kun on niin paljon kaikkea mitä voi opetella ja missä voi kehittyä. Niin iloinen ja niin fiiliksissä! <3

Kommentit

  1. Mahtava suoritus taas! Katoin videolta nuo palomiespunnerrukset,nehän on hirveitä.
    Minä en edes vois vaihtaa niitä leuanvetoihin, koska saan tasan yhden. Ja tuota samaa riskin ottamista mietin just tänään treeneissä, mutta on niin helppoa pysyä entisessä. Sisua jatkossakin.
    -AM

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! :)
      Muistaakseni pitää saada 5 (vauhditonta)leukaa ennen kun kannattaa edes yrittää palomiespunneruksia...eli kyllä siihen tovi menee ennen kuin niitä minä lähden kokeilemaan :D
      Sisua tämä kysyy eniten. Sitä epäonnistumisten sietämistä ja hitaista edistymisistä iloitsemista ja riskien ottamista. Niiiiin vaikeaa tällä luonteella.

      Poista

Lähetä kommentti